יום שישי, אפריל 19 2024
כתבות אחרונות
כללימתנות

צעצועים לילדים פותחים עולם של למידה

צעצועים לילדים – משחקים וצעצועים הם בדרך כלל מקור להנאה ולשמחה אצל ילדים והם מוסיפים להם עניין בחיים, וללא ספק גם שקט להורים שיכולים לטפל במה שחשוב בבית בזמן כזה.

היתרון העצום הנוסף שמקבלים כשנותנים צעצועים לילדים הוא הלמידה של נושאים רבים תוך כדי משחק, מבלי להרגיש אפילו שזה מה שהם עושים. לשם כך למעשה מתכננים את הצעצועים ברוב המקרים, כדי להפעיל ילדים שילמדו עקרונות מסוימים של התנהגות והכרת הסביבה והעולם ובכך יוכלו לרכוש כלים שונים כדי להשתמש בהם אחר כך גם בשימוש במכשירים וכלים לעבודה ולמטרות נוספות. אפשר לומר אם כך שצעצועים הם כיתת הלימוד הכי כיפית שיש לילדים ולא פלא שגם מבוגרים רבים מוצאים בהם עניין כשהם מותאמים לגילם.

צעצועי בסיס לצעדים הראשונים בהיכרות עם העולם

כשנותנים צעצועים ומשחקים לילדים בגיל הינקות הם אמורים לגרות אותם לפעולה של למידה תוך כדי שימוש ובחינה, והם מתוכננים לכך מהרגע הראשון.

צעצועי התפתחות ראשוניים אלה הם פשוטים ובסיסיים ביותר כדי שיוכלו ללמוד בהדרגה את העקרונות של כל החפצים בעולם. לומדים על חומרים שונים מהרך אל הקשה ומהגמיש אל החזק, לומדים להכיר צבעים מצבעי יסוד ועד צבעים מעורבים שונים שמעשירים את העולם, לומדים על צורות שונות כדי לזהות וכדי להתמצא, לומדים על גדלים שונים כדי לאמוד את היכולת ולומדים גם לתפעל את החושים ולרכוש מיומנויות שונות כמו השחלה, תפיסה, השלכה, הטחה ועוד.

כל אלה נעשים ממש ללא מאמץ פדגוגי מכוון אלא רק הודות לכך שהם נמצאים בסביבת התינוק שבאופן בריא אמור להתעניין בסביבתו החדשה וללמוד אותה. כשאתם קונים צעצועים שעוזרים לתינוק שלכם אתם עוזרים לו להתפתח בצורה בטוחה ומהנה בטבעיות מדי יום.

צעצועים שמפעילים את הדמיון ואת הרגשות

לאחר ההיכרות עם החושים ועם מיומנויות הבסיס מגיע תורם של הצעצועים לפעוטות.

צעצועים לילדים בגיל הזה נועדו להפעיל את החשיבה והדמיון שלהם, לעורר אותם לספר לעצמם סיפור שבו הם המרכז יחד עם הצעצוע האהוב שלהם ובכך ללמד אותם גם על עולם הרגש שלהם וכיצד להכיר את התחושות שלהם מקרוב.

מאמרים נוספים:

זהו עולם מורכב ורבוד יותר מבחינת הסיפור שהם מספרים לעצמם ולכן הם גם יותר מעורבים בבחירת הצעצועים שהם רוצים לידם, ואתם כבר מכירים את ההעדפות שלהם.

כשאתם קונים צעצועים בגיל כזה אתם כבר מודעים לכך שיש להם ערך רגשי מעבר לערך הכספי והפיזי שלהם ולכן זה נחמד לבחור להם מה שהם אוהבים ואתם יודעים שזה ינחם וישמח אותם.

בחירת צעצועי איכות

ילדים יכולים להתייחס לכל חפץ כצעצוע ולכן חשוב גם למדר את החפצים המסוכנים ולנתב אותם לצעצועים שהם איכותיים ובטוחים יותר בשבילם. כשאתם בוחרים צעצועים לילדים שלכם רצוי לעשות זאת באיכות טובה ועם הרבה מחשבה שהושקעה בתכנון שלהם למען ההנאה של הילדים שיקבלו אותם.

הראו לי עוד

מאמרים קשורים

בדקו גם

Close