יום שישי, מרץ 29 2024
כתבות אחרונות
מתנות

מתנות לעובדים מהבית – עבודה היברידית שכדאי לאמץ

מתנות לעובדים מהבית – במיוחד בתקופת הקורונה, מודל העבודה ההיברידית, עם שילוב של עבודה מרחוק ועבודה במקומות העבודה הרגילים, צבר פופולאריות ותאוצה לא רק בענפי ההייטק. כעת כבר מתקבלים עובדים למשרות כאשר מראש מובנית לתוכם עבודה היברידית. ומה בדבר מתנות לעובדים מהבית? יש דבר כזה, מסתבר.

המודל של עבודה היברידית תפס תאוצה גדולה בזמן מגיפת הקורונה של תחילת העשור השלישי במאה ה-21, משבר שנמשך למעלה משנתיים ובשעת כתיבת שורות אלו טרם נראה סופו. על פי מודל זה, שבעבר היה נהוג בעיקר במגזר ההייטק, אנשים משלבים עבודה מהבית או עבודה מרחוק, עם עבודה בעמדות העבודה הרגילות שלהם אצל המעסיק.

ככל שהמגבלות על התנועה ועל ההתקהלות עלו, כחלק מההתמודדות עם המגיפה, כך יותר ויותר מעסיקים במגוון רחב של מגזרים במשק עבור למודל עבודה היברידי, כדי לצמצם התקהלות ולעמוד בתקנות מבלי לפגוע בפריון ובתוצרי העבודה.

מאמרים נוספים:

אותם מעסיקים גילו את התועלת שבדבר גם ללא קשר למגיפת הקורונה: חיסכון בעלויות והוצאות רכב והסעות, מקסום שעות עבודה בלי להיתקע בפקקי תנועה ועומסי תנועה בכבישים, וגם פריון גבוה יותר של עובדים המרוצים מכך שהם עושים עבודה מהבית במקום לנסוע למקום עבודה קר ומנוכר.

כעת כבר מועסקים עובדים חדשים מראש לתוך מודל של עבודה היברידית, ובמסגרת תנאי העסקתם עולה השאלה – מה נותנים בחגים ומועדים לעובדים אלו, במסגרת מתנות לעובדים מהבית?

מתנות לעובדים מרחוק

מתנות לעובדים הינן המתנות שמעסיקים נותנים למועסקים אצלם בחגים, מועדים ותאריכים מיוחדים עבור העובדים עצמם או החברה. לעיתים מתנות לעובדים מעוגנות בהסכמי ההעסקה או בהסכמה עם ועד העובדים, ולעיתים מדובר במנהג לא רשמי המעוגן בתרבות הארגונית של החברה.

מתנות לעובדים מהבית הינן תחום יחסית חדש, לפחות במגזרים שמחוץ לתחום ענף ההייטק, שבו ממילא המתנות שניתנו לעובדים היוו ומהוות חלק מתנאי העסקתם, בדרך כלל עם מתנות יקרות ונדיבות במיוחד.

חשוב להבחין בעת קביעת מתנות לעובדים מהבית בין מתנות לבין השקעה בסביבת עבודה משרדית מתאימה עבורם בביתם.

מתנות הינן שי לעובדים אותו נותנים לצרכי בידור והנאה, שאינם קשורים לעבודה עצמה בכלל; ציוד וריהוט משרדי לעבודה היברידית מהבית הינו חלק מההשקעה בעובד ובעסק, ועל אף שהעובדה עשוי להשתמש בו גם מחוץ לשעות העבודה, אין מדובר במתנות לעובדים.

שי לעובדים מהבית

שי לעובדים הינו כאמור במנותק מהשקעה בסביבת העבודה או בצרכי העבודה של העובד עצמו. מתנות לעובדים מהבית יכולות לכלול מכשירי חשמל ואלקטרוניקה שונים, שוברי מתנה, סלסלות מזון מתוקות, כרטיסים לאירועי תרבות ועוד.

יש המתאימים בין תוכן של מתנות לעובדים מהבית לבין אופי העבודה או ערכי החברה, על מנת ליצור קשר מנטאלי לפחות בין המתנה לבין העבודה ומקום העבודה. בדרך כלל, עושים זאת באמצעות מתנות ממותגות לעובדים, עליהן יש מיתוג של החברה המעניקה את המתנות לעובדיהן.

ישנן חברות בישראל המתמחות במיתוג של מתנות לעובדים כמעט על כל סוג מוצר או גימיק העולה על הדעת – החל מציוד משרדי זול כגון עטים, דפי ממו ומעטפות, וכלה במכשירים אלקטרוניים יקרים.

רשימת ציוד משרדי

עבודה היברידית מהבית מחייבת התאמה של סביבה העבודה הביתית לצרכי התפקיד והעובד על מנת למקסם את הפריון והפרודוקטיביות שלו. כאשר יותר ויותר עובדים עוברים לעבודה היברידית מהבית, מעסיקים מבינים כי מדובר בהשקעה בעסק לא פחות מאשר השקעה בעמדות העבודה הרגילות במטה המרכזי שלהם.

לכן בעת מעבר למודל של עבודה היברידית יש להכין רשימת ציוד משרדי הנחוץ לעובדים מרחוק: החל מציוד משרדי מתכלה במידת הצורך, כגון ניירות עבודה, מעטפות, קלסרים וכלי כתיבה; עבור בריהוט משרדי, כגון שולחנות מחשב, מדפי קלסרים וכסאות ישיבה ארגונומיים נוחים לישיבה ארוכה; וכלה בציוד אלקטרוני מתקדם, כגון מחשבים, מדפסות, מצלמות רשת, אוזניות ומיקרופונים איכותיים לניהול שיחות ועידה ממוחשבות.

יש הרואים בעיצוב סביבת העבודה של עובדים מהבית כמשימה דומה לעיצוב סביבת גיימינג לחובבי המשחקים המקושרים ברשת. יש בכך מעין קו תפר דק בין השקעה בציוד הנחוץ לעבודת העובדים, לבין מתנות לעובדים מהבית, שכן ציוד היכול לשמש גם לגיימינג יכול להתפרש גם כמתנה לעובדים.

חשוב בעת ההשקעה בסביבת עבודה משרדית לעובדים מן הבית לעשות את ההבחנה בין מתנות לבין רכישת ציוד עסקי לצרכי עבודה, וזאת על מנת שתהיה היכולת להזדכות על ציוד בעת סיום אפשרי של העסקת העובדים, וקביעת הבעלות על הציוד שנרכש על ידי החברה עבור העובד.

הראו לי עוד

מאמרים קשורים

בדקו גם

Close