יום שישי, אפריל 19 2024
כתבות אחרונות
מוצרי עץ

ארונות וטכנולוגיה – מהיצרן לצרכן

ארונות וטכנולוגיה – הם נמצאים כמעט בכל חדר בבית, מאחסנים דרך קבע את החפצים והבגדים של כולנו, ובכל יום אנו ניגשים לחלק מהארונות לצורך שימושים שונים.

אז מה התחדש בתחום הארונות, הקיימים כבר מאות שנים? מסתבר שיש לא מעט טכנולוגיה גם בזה, כולל כאלו העשויים מעץ. כמו שאמרו במערכון הידוע של להקת "כוורת": "אנשי הארון, אגדה שהיתה באמת"…

מהו הרהיט הכי שימושי בכל בית? יש שיגידו שולחנות וכסאות, יש שיגידו ספות בסלון, ויש שיצביעו בכלל על המיטות בהן אנו מבלים שליש מחיינו בשינה…

אבל האמת היא שהריהוט הכי שימושי ונפוץ בכל בית כמעט הינו ארונות שונים, המפוזרים בכל רחבי הבית – במטבח, בחדר האמבטיה, בחדרי השינה, במחסנים ואפילו בגינה. כל ארון משמש לאחסון ציוד, חפצים ובגדים שונים, לפי הפונקציה, הייעוד והמקום שלו בבית ובגינה.

המצאתו של הארון מתועדת לפחות כמה מאות שנים, אם לא למעלה מכך. זוהי המצאה עתיקה למדי, שכל מטרתה היא פתרון אחסון לציוד וחפצים. ואם מדובר בהמצאה כל כך ישנה, מה כבר התחדש בתחום הזה?

מסתבר שיש לא מעט טכנולוגיה חדישה בתחום של פתרונות אחסון, הן בתהליכי הייצור והבנייה שלהם, והן במוצר המוגמר עצמו.

ארונות הזזה

אחד החידושים החשובים בתחום האחסון בעשרים השנה האחרונות הינו ארונות הזזה, הפוטרים את המשתמשים בהם מפתיחה של דלת אל מחוץ לשטח הארון עצמו. זהו פתרון פונקציונאלי התופס פחות מקום בחדר בעת שדלתות הארון פתוחות, וגם מבחינה בטיחותית יש לו יתרון של פתיחה וסגירה קלה עם פחות סכנה להיפגע מדלת נפתחת או כזו שנשארה פתוחה.

ארון הזזה ניתן למצוא במגוון סוגים של ארונות בכל מיני שימושים: ארונות אמבטיה, ארונות נעליים, ארונות בגדים, ארונות ילדים ואפילו ארונות ספרים. גם בחלק מן המטבחים ניתן כבר למצוא ארון הזזה או שילובים שונים של דלתות הזזה לצורך אחסנת כלי המטבח השונים.

ארון לחדר הילדים

חדרי ילדים הינה התמחות ספציפית ומיוחדת בריהוט הביתי, הכולל עיצוב מותאם לילדים וניראות מתאימה עבורם. בהתאמה, גם ארון לחדרי ילדים הינו מותאם בגודל, בגובה ואפילו במנגנוני הבטיחות שלהם לטובת הילדים, בהתאם לגילם וגודלם.

עוד סוג נפוץ מאוד של ארון המצוי בחדרי ילדים (אבל לא רק…) הינו ארון ספרים. ילדים רבים אוהבים ספרים, ולכן בחדר של ילדים רבים ישנו ארון ספרים. כמובן שבבתים רבים ישנו ארון כזה גם בחדרים אחרים, כגון חדרי מבואה, סלון וחדרי עבודה ביתיים. גם בחלק מן המטבחים ישנו ארון ספרים לספרי בישול שונים.

מאמרים נוספים:

 

השוק כיום מלא בסוגים שונים של ארונות מכל הסוגים, הגדלים והצורות. טכנולוגיות ייצור חדשות מוזילות את מחירם, בהתאם לחומרי הגלם השונים לייצורם וטכניקת הייצור עצמו – מה שמאפשר לכל אחד לבנות את פתרונות האחסון המתאימים לו ולתקציבו האישי.

הראו לי עוד

מאמרים קשורים

בדקו גם

Close