יום שישי, מרץ 29 2024
כתבות אחרונות
ציוד למצגות והדרכותציוד מחשובציוד משרדי

דיסק און קי

עשר עובדות מעניינות על דיסק און קי

התרגלתם כבר לשימוש בדיסק און קי והשימוש בהתקן הזיכרון הקטן והנוח הזה נראה לכם טבעי ומובן מאליו?
ובכן, לא תמיד התקני הזיכרון היו כאלה קלים, ניידים ונוחים והמצאת הדיסק און קי אכן שינתה את העולם במובן מסוים.
להלן 10 עובדות מעניינות על התקני הזיכרון הניידים המכונים דיסק און קי.

  1. הדיסק און קי הראשון נוצר בשנת 1999 והוא הגיע בנפחי אכסון של 8, 16 ו32 מגהבייט. עם השנים מחירם של התקני הדיסק און קי נמצא בירידה ולעומת זאת נפח האחסון שלהם נמצא בעליה מתמדת.
  2. הדיסק און קי הוא שם מסחרי שניתן להתקן הזיכרון ומשמעותו דיסק על מפתח בכדי לציין את יתרונות החשוב של התקן זיכרון קטן שניתן להכניס לצרור מפתחות.
  3. הדיסק און קי הגדול בעולם מבחינת נפח אחסון הוא Kingston DataTraveler Ultimate שמגיע בנפח אחסון אדיר של 2 טרבייט ועלותו 1,650 דולר.
  4. לפי האקדמיה ללשון עברית התקן הדיסק און קי נקרא בעברית הֶחְסֵן נַיָּד, ובקיצור הֶחְסֵן. באנגלית הדיסק און קי מכונה גם בשמות: USB flash drive, thumb drive, pen drive, gig stick, flash stick, jump drive, disk key.
  5. ממציא הדיסק און קי הוא יזם ישראלי בשם דב מורן שאחראי לעשרות המצאות בהן: כרטיסי sim לטלפונים סלולריים, מובייל דיסק און קי, הטלפון הסלולרי הקל בעולם של מודו, קומיגו מערכת לטלוויזיה אינטראקטיבית) והמצאות נוספות.
  6. ניתן להשתמש בהצפנה להתקני דיסק און קי על מנת לשמור את הקבצים שמצויים בהם באופן פרטי ובטוח.
  7. מאחר והתקני הדיסק און קי לא מכילים חלקים נעים, הם מאוד עמידים לנפילות ומכות. ישנם התקני דיסק און קי עמידים במיוחד שיכולים לעמוד במצבים קשים כמו לחץ של 10 טונות, טמפרטורות קיצוניות של חום וקור מ85 מעלות מתחת ולאפס ועד 201 מעלות צלזיוס.
  8. אורך החיים של דיסק און קי ממוצע הוא בין 10,000 ל-100,000 שימושים. כאשר כל כתיבה או קריאה מהדיסק נחשבת לשימוש.
  9. לדיסק און קי שימושים שונים וניתן אף להשתמש בו לאבטחת המחשב באופן שהדיסק און קי משמש כמפתח המאפשר את השימוש במחשב רק כאשר הדיסק און קי מחובר אליו. ברגע שהדיסק און קי יוצא מהמחשב, המחשב ננעל ולא מאפשר עבודה.
  10. ב-2016 הופצו בצפון קוריאה ע"י הארגון לזכויות אדם, התקני דיסק און קי רבים שבהם אוחסנו סרטים אמריקאים למטרות תעמולה פרו מערבית.

איפה קונים דיסק און קי?

דיסק און קי קונים במאה אחוז חנות לציוד משרדי שהיא גם עסק חברתי שמחלק את מחצית הרווחים המתקבלים בין עמותות שונות הפועלות לרווחת הציבור.
מקורות:
https://www.premiumusb.com/blog/10-facts-about-usb-flash-drives-you-may-not-know
https://www.digitaltrends.com/computing/largest-flash-drives/

הראו לי עוד

מאמרים קשורים

בדקו גם

Close